søndag 10. april 2011

VÅR!!

vet jeg har vært forferdelig dårlig på å blogge.. men o store grunn for det er at det ikke har skjedd forferdelig mye spennende..!! eller jo det har det i og for seg, skal prøve å forelle litt av vinterens aktiviteter!
hundetreningsmessig har det vært rolig, vi har trent agility fast hver mandag inne i drøbak ridehall som vi pleier om vinteren ellers bare mye tur og litt småtteri.
må si at vi har pleid å ha mer aktive vintre enn dette men sånn har det nå blitt dette året! Pia har jo vært "ny" hund i huset dette siste halvåret så det har heller ikke blitt særlig med skigåing denne vinteren da vi heller har gått tur i skogen med alle tre! (innbiller meg at en sheltievalp ikke nødvendigvis er den beste trekkhunden hehe;) men man skal vel aldri si aldri, vilja på den lille frøkna er jo helt ekstrem!! supermorsom hund og jobbe med i allefall!

Ellers nytt av året har jeg og min samber Lars kjøpt oss hus i vestby som vi regner med å flytte til i løpet av kommende påske! der har vi kjempestor tomt som vi gleder oss til å bruke til både agility, lydighet og trampolinehopping i sommer! i tillegg til at det skal bli fantastisk og bo i et nabolag igjen ;) tomta er allerede gjerdet inn og hundene løper som gale og koser seg værst mens vi på to bein pusser opp for harde livet så vi skal kunne rekke fristen med å flytte inn!
Agility møne har jeg bestillt fra WT i tyskland, en kompis skal sveise slalom til oss så får vi vel se om ikke vi klarer å snekre noen hinder på egenhånd etterhvert så har vi i allefall en start!

skal også starte konkurranse sesongen i moss 1 mai som "vanlig" så det blir spennende og se hvordan det går!Kira blir selvfølgelig bare bedre og bedre sålenge jeg gjør det jeg skal;)og det får vi vel håpe jeg kanskje klarer.. ;)

Sist helg hadde vi også keneltreff, Petter og Sex, Kari og Flax og Anne Grete og excel og vi selvfølgelig dro til skogs med grill og hund og hadde det kjempetrivelig! det er godt og se igjen de to "valpene" selv om jeg kanskje er litt bortskjemt med å ha de såpass nært, men det gjør godt i hjertet å se at begge har eiere som elsker sine hunder og at hundene virker lykkelige og trivelige og at de har det bra! Det skumle er vel neste gang man skal ha kull om man får det samme?
det er noe jeg har tenkt mye på som oppdretter, at man har et stort ansvar med å selge valper. forhåpentligvis selger man de til noen som kommer til å være snille med de og ønsker og ha de i mangemange år,trene med de osv, men hva om man ikke finner disse menneskene? og hva gjør man om disse menneskene viser seg å ikke være så snille med sine hunder som de kanskje bør? argh.. en oppdretters værste mareritt spør du meg.. men enn så lenge trenger eg vel ikke tenke så mye på det..!!

i tillegg har jeg fått rollen som nestleder i Norsk Australian Shepherdklubb, så får vi se om jeg kanskje kan være til nytte der fremover!!;)

ønsker alle en flott vår, så skal jeg se om ikke jeg kan være litt flinkere til å blogge utover våren og sommeren!;)

ida og jentene;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar