søndag 23. mai 2010

første valp ut!

























ja da var dagen kommet for at Canidae kennels første valp har reist til sitt nye hjem!
Flax dro sammen Kari i dag;) der tror jeg han får det kjempefint og jeg håper jeg får sett litt til han da han skal bo i Ås og trene i drøbak hundeklubb!! det kjennes bra!!!;=) kira tok avreisen med stor ro og det var godt synes jeg!!
Håper flax roer seg fort også, Kari har vært flink til å komme på besøk og det synes allerede at de to har fått ett bånd, vel litt også fordi Kari er flink å ha med godbiter;) så jeg ønsker de lykke til og håper de får det fint sammen;)
I går var vi på en strand like i nærheten her så valpene fikk dyppet labbene for første gang! det var stas og de koste seg masse alle sammen! kira fikk svømme masse også, noe som er en av hennes favoritt ting i hele verden!
som mor som datter var det Sex som var tøffest og gikk lengst ut men Flax var ikke langt etter! jeg håper virkelig de arver sin mors vannglede da det er super trim og så lenge de synes det er stas er det jo kjempefint!
legger til masse bilder fra turen vår i går, da var også kari med som nå er ny eier til flax!
ellers har vi begynt å trene blodspor da vi har prestert å melde oss opp til en prøve om tre uker så vi får legge oss litt i hard trening nå siste ukene! godt å ha noe og jobbe mot nå som valpene drar og det er en god måte å komme i form igjen etter valpekullet, da kondisen til kira er litt dårligere nå en den har pleid å vært;) sporet vi la i dag var rundt to hundre meter med ett avvik på 5 meter som gikk kjempebra! så vi får avansere litt etterhvert her da vi er relativt ferske på dette men da er det godt å ha en valpekjøper som er dyktg på området!!

igjen må jeg si jeg føler meg ganske heldig som har fått så fine valpekjøpere altså!! at man kan lære hverandre og hjelpe hverandre og er flinke på hver sine områder! det er jo heller ikke hver dag man får en landslagssjef som valpekjøper!
Sex flytter hjem til Petter i morgen formiddag så da blir det virkelig stille her altså, men igjen så gleder jeg meg til en heel natt`s søvn;)
håper alle får kost seg litt ute i finværet;)
klem fra oss;);)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar