søndag 9. mai 2010

uke 5!!;)









denne uken har jeg vært litt treg på å blogge da vi har vært litt steder og gjort masse! bildene nå er fra helgen, hvor naboen`s sønn på tre år har vært og lekt med valpene! dette gikk kjempebra og barn er tydeligvis ikke noe problem! han var heller ikke så vant med hunder og valper så både barn og valper fikk vende seg litt til hverandre noe som var fint og endte i morsom lek!;)
det første bildet er min lillesøster anna;)
ellers har vi kjørt en del bil! mesteparten av tiden har de sittet sammen kira men i dag har de vært i eget bur og dette gikk også kjempebra! bittelitt lyd innimellom men det er myyyyye mindre enn jeg hadde sett for meg!
ingen har reagert negativt på det, ikke no tissing i burene og ikke no oppkast eller noe! DET er jeg glad for i alle fall;)

valpene har også fått venne seg til å gå ut for å tisse og dette fungerer kjempebra!
sånn sett er det en fordel med bare to stk for det er lett og holde oversikt og passe på å være kjapp nok når det gjelder men sånn som i dag har vi hatt ett uhell inne men det er det hele dagen!
de får også mindre melk av kira nå og begynner å bli vant med valpefor og synes det er godt! Kira er litt lei av å ha de hengene i pattene da de har fått en heel del skarpe tenner og biter seg fast;)

vi har også vært hos veterinæren denne uken, ikke for å gjøre noe annet enn å være der og titte på og veie! Flax veier nå 4 kg og Sex veier 3,8 kg!
veterinæren synes de så fine og friske ut og mente en bra helseattest ikke skulle være noe problem! det er jo alltid godt å høre selv om jeg ikke har trodd det har vært no feil heller er det alltid godt å få det bekreftet;)
det ser ut som flax er litt tykkere men han har en annen og ikke minst mer pels så han er en liten dott i forhold til søsteren sin som har en litt glattere pels;)

synes også jeg kjenner igjen sex fra kira! kira var veldig lik henne som valp, i uttrykk og ansiktsform, og spesielt ørene så hun er nok sin mors datter denne frøkna!

de er også glade i folk, liker å hilse på og vil gjerne følge etter og se hva disse fremmede menneskene driver med;;) de er også en del ute i hagen og leker og vil heller være der enn inne ofte!lyder reagerer de heller ikke så mye på, i morges stod naboen ute og justerte hekken med en bråkete sag noe som også var heelt greit!!
så jeg synes det er lovende valper, aktive og trivelige! det skal bli så morro og få følge de fremover selv om jeg alt har begynt å grue meg til de skal reise til sine nye hjem! det er jo tross alt ikke mer enn to uker til;( men på en annen side skal det bli deilig å få lov å sove til lengre enn fem hver morgen!!;=)

håper alle har hatt en trivelig helg;)
klem fra oss!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar